fredag 30 december 2011

Nyårsmössa till badtunnan - check!

Hmm igår lovade jag bilder på nystajlade syrummet, lovade nog lite för mycket för jag har inga bilder att visa. Så jag bjuder på en bild i nya mössan som jag testsydde ikväll. Är inte helt nöjd, mudden är stretchig och spetsen stum så jag drog lite i mudden när jag sydde dit spetsen men jag tog nog lite för mycket spets för den är lite vågig, vet inte riktigt hur jag ska tänka för att få det rätt? Måste man kanske ha en stretchspets? Men då är väl risken att det ser ut som att man satt trosorna på huvudet :-)

Jag sydde ivf denna med en mudd och sedan en baggy mössdel och det blev väl ganska så bra, går att utveckla lite dock!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att mössan ser jättefin ut! Tror att jag måste försöka bekanta mig mer med min symaskin, syr bara väldigt enkla saker; raksöm och sick-sack på typ gardiner:)

    Mysigt det låter med badtunnebad på nyårsafton, gott slut och gott nytt!

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska vara mycket nöjd över den modellen på mössa! Gott nytt år! //kram Gittan

    SvaraRadera
  3. Jätte-jättefin! Du kommer helt klart vara snyggast i badtunnan! :-)
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker den blev jättefin!
    Gott nytt!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker mössan ser jättefin ut!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!