fredag 10 juli 2009

Små projekt i betong



Som alla andra med trädgård och blogg har jag också testat att göra några blommor i betong a la Malena Skote. För många år sedan testade jag att göra några betongfat av rabarber och redan då tyckte jag att det var ett roligt material att skapa i, men sen dess har inget hänt. Jag har länge velat ha en diskbänk i betong och nu efter att ha gjutit lite rosor, några krukor och införskaffat Malenas senaste bok kanske jag är ett steg närmare den där diskbänken. Jag ska bara gjuta lite fler rosor till trädgården först.


Bilden ovan är lite dålig, jag ska lägga in lite fler bilder sen. Men här gjorde jag och sonen blommor till hans dagisfröknar inför sommaravslutningen. Sen la vi blommorna i varsin cellofanpåse och satte dit en etikett med några tackord. Han ska nämligen börja nytt dagis i höst och vi ville lämna en blomma som inte vissnade, en blomma som kunde påminna dem om honom när han slutat. Det var en uppskattad present!

7 kommentarer:

  1. Förstår om den var uppskattad! Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Vilken helt underbar blogg du har! Första gången jag är här :) Så kreativ och pysslig, du gör helt fantastiska ting!

    Vad kul att du är med o tävlar om ett babellfat på min blogg, önskar dig stort lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin present, inslagningen var verkligen pricken över i:et.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Verkligen fiffig och mysig present, honom glömmer de aldrig!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!