torsdag 9 juli 2009

Nu får ni se vad det var jag sydde tidigare...

... men inte ville avslöja, det var denna jacka till systerdottern. Det var första gången jag sydde en jacka men inte sista för det var jättekul, det blev ett par missar på vägen men nu har jag lärt mig dem, så nästa jacka får bli mer välsydd. Jag fick problem när jag sydde slutet på blixtlåset där det är en tjockare plastbit som stoppar låset, det gick inte att komma för nära med maskinen, någon som har tips på hur man syr?

Tyg: Landskapstyg från Jofotex, brunt & blommigt från en väldigt snäll bloggläsare som hittade det åt mig på typ Myrornas, (Tack, det blev dock inga gardiner...). Mudd och blixtlås från Dollys.
Mönster: Ottobre nr 2 / 2009

6 kommentarer:

  1. Kanonfin! Älskar det tyget :-)

    SvaraRadera
  2. Jackan är jÄTTE fin! Är det vaxduken du sytt av? (har för mig det fanns som vaxduk..) Eller det vävda tyget kanske?

    SvaraRadera
  3. Ikketikketheo: Tack! Det är bumullsväv, tror inte att det fanns som vaxduk men det fanns som interlock tror jag!

    SvaraRadera
  4. så sjukt snygg! Tilde säger -malins jacka! ;) hon älskar den

    SvaraRadera
  5. Kikar in! Lägger till dig i min blogglista och följer din blogg! :0)

    SvaraRadera
  6. Wow! Jag älskar denna jacka!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!