fredag 24 april 2009

dags-att-börja-jobba -väska


Snart börjar jag att jobba (är föräldrarledig) och då tänkte jag sy en liten matlådsväska, dvs en liten väska i tyg att lägga matlådan i, jag tog fram vad jag trodde var mitt lilla mönster men en bit på väg kom jag fram till att jag nog tog fram det stora mönstret då väskan blev modell stor.

Kanske jag syr en ny väska framöver i en helt annan modell, måste klura lite.

Mönster: Eget efter inspiration från Knåpmodern.
Tyger: Påslakan från Katvig i grönt och kökhanddukar från Lagerhause.

3 kommentarer:

  1. Du är så duktig Malin, jag blir galet inspirerad av dig!

    Kram Elina (Albin och Alfred)

    SvaraRadera
  2. Härlig och färgglad väska! Jag har några liknande mönster och ska försöka att sy några väskor på semestern i sommar. Trevlig blogg!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!