tisdag 5 februari 2013

Ändring efter ändring....

Under två vabdagar har jag även bråkat med denna kofta, jösses så många ändringar det blev på denna. Typiskt när man äntligen klipper i ett favorittyg, tar fram paljetterna och gulddragkedjan!

Den är fortfarande inte helt perfekt i passformen... så två sömmar ska testas i morgon för att se om jag kan få bort vecken vid ärmhålorna... Oftast brukar jag inte ha några problem att trixa till något men denna gång blev allt fel. Däremot tycker jag att slutresultatet blev bra mycket bättre än den första versionen som inte hade krage eller sned öppning.

Ärmarna har jag dekorerat med svart paljettband, måste köpa mer paljetter nu, blev lite besatt av paljetter...

Mönster: Hmm ja det blev en kofta till slut... utgick från mitt egna som från början var en omlottkofta från Burda.
Tyg: A-H, dagkedja och paljettband från SOS.

2 kommentarer:

Tack för din kommentar!