lördag 19 januari 2013

Sewaholic - Cordova jacket


Jag har sytt mig en vårjacka! Var inne hos Mrs Bao och letade tyger och hittade detta fina mönster från Sewaholic, blev genast kär i modellen. Tygerna hittade jag sedan hos Ohlssons, yttertyget är ull och sen valde jag att fodra i en knallig cerice färg för att bryta av lite. Älskar de små "vingarna" på sidan!

Den var ganska så enkel att sy, väldigt bra beskrivningar i mönstret! På insidan valde jag att överraska lite. Jag sy dit en innerficka med dragkedja och pyntade med rosett och ett litet silver hjärta. På andra sidan sydde jag dit en tygsnutt av en gammal symaskinsannons. Från en gammal jacka tog jag en kedja och sydde dit i nacken!

Möjligen blev den tyvärr lite stor :-(

Mönster: Sewaholic finns hos bla Mrs Bao och Karinottilia
Tyger: Ohlssons tyger
Dragkedja: 3exter

6 kommentarer:

  1. Men Åh JA! Den jackan är ju så himla snygg! Och vad fint det blev med ditt extra piff!

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygg, härlig färg på fodret.

    SvaraRadera
  3. Kul med piffet och det rosa! Jacksn blev ursnygg!

    SvaraRadera
  4. Jasså det var du som sytt denna snygga jacka! Jag gillade alla snygga detaljer. Fodret är ju bara så läckert!

    SvaraRadera
  5. Vad fin den blev! Kanske ett liveframträdande på Syfestivalen?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!