onsdag 18 juli 2012

Magkänslan

Magkänslan sa -sy på ditt sätt. Men så tänkte jag att nä jag gör som det står i mönstret... Men såhär i efterhand borde jag följt magkänslan. Lyckades inte få dit dragkedjan snyggt, blev buckligt längst ned i sprundet, dels för att jag klippte det för stort men enligt mönstret... Klippte även muddarna till ärmarna enligt mönstret men där måste jag klippt fel för de var mycket smalare än ärmarna men det gick ändå ganska så lätt att justera när jag sydde, men ändå - Magkänslan!

7 kommentarer:

  1. Är den från Ottobres senaste nummer?
    Följer som du heller aldrig mönster men gjorde det med den senaste jackan jag sydde och det blev bara fel. Mailade faktiskt Ottobre och frågade om jag missförstått ngt och det visade sig att översättaren glömt översätta en mening. (En ganska väsentlig mening.)

    Jag tycker i alla fall att din hoodie ser jättefin ut, men så är det ju oftast att man är mest petig själv och andra ser inte ens felen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det stämmer det är från senaste numret. De lyckas verkligen inte med översättningen många gånger :-D

      Radera
  2. Den ser jättefin ut! Men jag instämmer med att man borde gå på magkänsla mer när man syr. Men man är väl rädd för att det ska bli fel. Den blev i alla fall jättefin!

    SvaraRadera
  3. Den SER iaf väldigt snygg ut!!

    SvaraRadera
  4. Den ser då hur snygg ut som helst!

    SvaraRadera
  5. Du lyckades iaf få till den snyggt! Men jag kör helt på ditt spår! Hoppas du får ett litet paket i mon:) måste ta tag å maila dig om lappen med, glömde av det... Men de ska vara så det blir rätt på ( läsbart) baksidan när man vänder upp den...KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag dör så fina spetsar! Kram på dig å tack!

      Radera

Tack för din kommentar!