lördag 9 juni 2012

Sew along - plånbok

Valde att vara med på Karinottilias senaste Sew along - sy en plånbok. Tyckte att det var en bra idé att sy tre på en gång, en till mig och varsin till killarna. De ska få sina på skolavslutningen med en liten semesterpeng i tänkte jag. Jag stötte mest på problem... När jag sydde fel gjorde jag det X3. Jag hade för tjockt yttertyg och för tjockt mellanlägg så det var svårt att sy ihop dem. Sydde kortfickorna fel på alla. Alla är lite skeva och väldigt tjocka. Nu har jag ivf lärt mig lite till nästa gång jag syr plånböcker!

2 kommentarer:

  1. Ser himla fina ut! Tygvalet påverkar mer än man tror. Bäst att prova sig fram. Easycotton till yttertyg funkade jättebra. Kanske har du lite kvar?

    SvaraRadera
  2. De SER väldigt snygga o raka ut! Inget snett på min data-skärm iaf ;)
    Bra idé med plånbok med peng i som sommarlovs-present, tar till mig det som tips!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!