lördag 21 april 2012

Klänning #3 och en kofta


Klänning #3 fick bli blå med vita rosetter och applikationer. Enkel med vita kantband men piffig med detaljerna. Jag har länge letat efter virkade fyrkanter till fickor men inte hittat några i passande storlek, men jag fick en påse med virkade dukar av min bästis mamma och där i låg denna runda fina som fick pryda ryggen på klänningen. Tyget har jag ritat åt Liandlo.

Har även sytt en kofta, kanske blir lite mycket att matcha med klänningen :-D Men med vit tröja under och ett par jeans till. Tyger Liandlo.

6 kommentarer:

  1. Men Malin, snyggaste klänningen! Du verkar ha fått till ett riktigt bra mönster!

    SvaraRadera
  2. Åh, åter igen har du lyckats!:) Så snygg klänning och vilken härlig kofta! Jag har sagt det förr men jag fattar inte när du hinner sy allt snyggt? Inser att jag tror att jag snart måste köpa ännu mer tyg från Liandlo, kanske dags att börja sy också?:)

    SvaraRadera
  3. Underbart med duken där bak, jag måste leta i lådorna med gamla dukar nästa gång jag kommer "hem".

    SvaraRadera
  4. klänningen!! SÅ snyggt med den stora runda på ryggen - åh jag gillar! kanske kanske jag gör ngt liknande till mig själv....är det ok?

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen koftan, jättefin! Härliga tyger!

    SvaraRadera
  6. Älskade verkligen den där klänningen! Jag måste verkligen komma igång med att sy till mig själv.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!