torsdag 19 april 2012

Årets sommarklänning #1


Det kommer att bli en parad av sommarklänningar här i bloggen, har ett bra mönster och massor av fina tyger hemma. Så jag tänkte fylla upp sommargarderoben!
Först ut blir denna, rosa, gul, lila och vita. Den övre delen blev lite för bred, tänkte lite fel när jag skulle justera mönstret, men tycker att det ser ok ut  ändå. Egentligen är livet vid bandet lite brett också men jag gillar inte när saker sitter åt så i mitt tycke är den perfekt! Synd att det är helt omöjligt att få till rätt gula nyans på blommorna, har testat massor av bilder men får inte till färgen.

Mönster: Jag har trixat ihop ett mönster, underdelen är från Onion 2041 och överdelen är avritat från ett köpelinne.

Kommer nog en ny klänning redan i morgon!

9 kommentarer:

  1. Åh vilken söt modell! Kommer passa superbra i sommar.

    SvaraRadera
  2. Men så fin, blir helt perfekt till sommaren sval och skön =)

    SvaraRadera
  3. *älskar!*
    Vill sy till mig själv men tror att jag kanske glömt spara av tyget till mig själv och nu är det i stort sett slut! :-0

    SvaraRadera
  4. Så somrigt fin. En sån skulle jag också vilja ha.

    Ha det gott

    Kra Karin

    SvaraRadera
  5. Vlken superfin klänning!
    Får man fråga vad det är för mönster du använt dig av?! :)
    /Veronica

    SvaraRadera
  6. Tycker den ser bra ut i modellen jag.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!