lördag 11 februari 2012

frk Rosette - ny klänning

De flesta har väl kanske redan sett denna på FB...

Jag fick lite tyg över när jag sydde Coffee date dressen så jag tänkte sy mig en blus, men det blev en klänning istället då jag inte hittade ett passande blusmönster (men precis när jag klippt klart hittade jag ett fint mönster så jag får väl sy en blus sen när jag har tyg tilll det).

Först skulle klänningen bli helt svart, enkel att piffa till med accessoarer, sen funderade jag på lite svart spets i nederkanten, sen vit spets, sen stod jag på affären och hittade fin satinsnedslå och spets i rosa så det fick bli rosa.

Tanken var att sätta dit rosa knappar på bröstet men när jag hade satt dit min lapp med logga där tyckte jag att det blev så snyggt med det svarta stråvecken och knapplisten utan knappar så jag lät det vara. Jag hade även köpt rosa midjeband som jag också struntade i, hade säkert blivit skitsnyggt, men jag vill inte ha för mycket. Så en lite rosett på ärmen fick räcka som extra piff.

Mönstret är från SOS och tidigare har jag sytt denna och denna av det mönstret.

14 kommentarer:

  1. Jättefin! Alldeles lagom mycket detaljer tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg! Jag gillar din känsla för detaljer, det blir alltid så snyggt! Gillar även de tidigare versionerna av klänningen, skitsnygga!

    SvaraRadera
  3. Snygg! Fint med de rosa detaljerna. Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  4. Riktig snygg en sådan skulle jag vilja ha, alldeles lagom med detaljer!

    SvaraRadera
  5. Jättefin!! Vill också ha en :)
    /Nettan

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint! Svart och rosa är ju så himla snyggt ihop. Tur du inte hittade rätt mönster först, för denna var verkligen WOW.

    SvaraRadera
  7. Det är så himla roligt och inspirerande att se allt fint som du syr till dig själv. Jag önskar bara att jag kunde använda inspirationen till att sy till mig själv också, och det ska jag, ska bara hitta lite tid först...

    SvaraRadera
  8. Den är jättesnygg och jag gillar verkligen vecken.

    SvaraRadera
  9. hur fin som helst! Det mönstret ska jag noga klicka hem =)

    SvaraRadera
  10. Den är verkligen jättefin :)

    SvaraRadera
  11. Vilken fin tunika!!! Jag har ett par haremsbyxor som ligger tillklippta och väntar på att sys (mönster från SoS)och nu blev jag väldigt inspirerad att ta tag i det!! /Louise

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!