fredag 9 december 2011

Julklänning!

Min syster lämnade över några Tilda tyger från Panduro och bad mig att sy en julklänning till hennes dotter, gärna med lång ärm eller trekvarts ärm. Man vill ju inget annat än sy på en gång i de fina tygerna! Men först fick jag leta mönster och jag visste att jag sett en superfin klänning med långa ärmar i en Ottobre så det var bara att leta, hittade den i nummer 6/2008! Tänk att jag såg den 2008 och nu tre år senare ska den sys! Jag har påbörjat klänningen men inte haft tid att sy, eftersom att jag är lite tålmodig var jag tvungen att lägga in de fina tygerna på Ottobres mönster, ja ni ser ju ovan hur söt den kommer att bli, hoppas på en livebild snart!

3 kommentarer:

  1. Å vad den kommer att bli underbar!!!

    SvaraRadera
  2. å... den skulle jag också vilja sy, vilken fantastiskt söt modell! Kankse får söka det mönstret. Ser fram emot att se din färdig!
    /HönaPöna

    SvaraRadera
  3. Den kommer att bli juvlig! Malin, dina illustrationer (säger man så?)rules!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!