fredag 18 november 2011

Regnmoln!


Är lite krasslig och ligger i soffan, då kommer jag på att jag har ett obloggat alster färdigt i datorn. När jag var i Danmark i höstas köpte jag ett så fint molntyg i fina färger från Stof2000, det var det enda tyget jag köpte faktiskt, hittade inte så många fina. Sen kom jag på en sak, jag ritar ofta moln när jag ritar, har flera olika molnmönster i datorn, jag brukar inte visa upp vad som döljer sig i min hårddisk men idag idag bjuder jag på ett molnigt mönster!

Tyvärr gick det inte så bra att sy i molntyget ovan, det mesta gick fel, tex är halsrigningen jätte vid, men det syns kanske inte så bra på bilden.... midjemudden sydde jag på åt fel håll, men det blev å andra sidan en fin dekorsöm :-D

Trevlig fredag på er, själv ska jag kurerar mig i soffan med varm glögg!

7 kommentarer:

  1. Vilket härligt mönster! Det skulle jag gärna ha som tyg. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj så fint, enkelt och rent på något sätt. Gillade det skarpt.

    SvaraRadera
  3. Härliga mönster!!! Me like...

    SvaraRadera
  4. Å detta har jag helt missat;) supermysigt set! Och vilka härliga illustrationer....

    SvaraRadera
  5. det ser ju jättefint ut! tyget är ju supersött! och dina prints med, kommer de att bli nånting tro...??!!!

    SvaraRadera
  6. Jättefint mönster! Dropparna gör det riktigt juste. Annars lite trött på molntyger.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!