torsdag 21 juli 2011

En blommig frk Rosette

Här kommer en bild på en blommig frk Rosette som jag bytt med Martina - Wcollection. Den byttes mot ett underbart linne med skogsmotiv på framsidan och ränder på baksidan. Tyvärr har jag ingen bild på det i datorn. Men titta gärna in hos henne om ni inte redan hittat dit, hon syr så mycket fint!

Jag brukar inte byta mina alster med andra sybloggare, å det beror väl mest på att alla ni andra är så himla duktiga på att sy, så det är lite nervöst att skicka iväg något faktiskt. Men i och med att jag faktiskt säljer frk Roestter kände jag att det var ett byte jag kunde skicka iväg utan att känna mig för nervös :-D

Tyg: Gekko, Ohlssons
Mönster: Eget

Å när jag ändå bloggar slänger jag in en kjol som jag sydde till sonens "tjej". Hon sov över här och kunde inte riktigt slita blicken fån syrummet så jag frågade om hon ville ha en kjol. Å det ville hon verkligen, hon valde det blommiga tyget och jag lade till det ceris/vita tyget. I nederkant blev det rosa spets och för att tuffa till den avslutades den med svart mudd. Blev faktiskt mycket finare IRL än på bilden nedan.

Tyg: GEKKO, JNY och Ohlssons
Mönster: GEKKO


2 kommentarer:

  1. Snygg kjol och frk Rosette!!!!

    SvaraRadera
  2. Men Malin, du ska vara superstolt! Mössan var så välgjord och snygg! Sträck på dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!