lördag 26 september 2009

Ett misslyckat projekt

Jag har letat efter ett bra jeanstyg ett tag då mitt favorittyg är slut... köpte därför en meter hos lokala sybutiken. Sen gick jag hem och sydde ett par byxor till sonen, mönstret hade legat och väntat länge och jag trodde att byxorna skulle bli så bra... Det slutatde med att de blev för vida, sonen vägrade ha på sig dem, det vita i jeanstyget kom fram för mycket efter en tvätt plus att mina raksömmar inte var tillräckligt spända så efter tvätt ser man att de är lite slappa.

Så nu undrar jag om någon kan tipsa om bra jeanstyg, det ska vara mjukt och gärna mörkt eller ljust. Någon som testat Stoff och Stils jeans?

1 kommentar:

  1. Jag använder sos jeanstyg till mina baggyjeans. Stretchdenim 10 oz har jag för mig att de heter. De bleknar lite första tvätten men håller sig efter det. Mjuka o goa är de och jag är ganska nöjd med det har inte provat nåt annat iof.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!