fredag 27 mars 2009

Eftermiddagsprojekt: Elefantyra!


I morse var jag på posten och hämtade några fina tyger :-D Vem kunde motstå dessa fina elefanter från Stoff och Stil? Tyckte dock att tyget var väldigt tunt, hade trott att det skulle vara lite tjockare... Efter dagishämtning och mellanmål satte jag saxen och maskinerna i tyget och vips hade lilleman ett par elefantbyxor. Har fortfarande inte blivit vän med maskinen trots tusen olika inställningar! Men nästa vecka är det Syfestival och då ska jag besöka Husqvarna Viking och få lite hjälp, bäst att ta med lite tyg tror jag.
Mönster: Ottobre (som vanlig)
Tyg: Från Stoff och Stil

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vill bara berömma dig för de otroligt coola, tuffa, läckra barnkläder du visar upp i din blogg!! Blir såå inspirerad till att sy själv!
    Kram//Kjerstin

    SvaraRadera
  2. hej tycker oxå att tyget är lite väl tunt men fint blir det i alla fall!!!!

    SvaraRadera
  3. hej hej jag fick ett toppen mönster utav Billaba har kollat in hennes mössor länge fråga henne så mailar hon nog sitt fina mönster till dig, det blev jätte bra med det mönster efter att jag provat några gånger..

    SvaraRadera
  4. Fina byxor! Håller själv på att sy en tunika till min tjej i det röda elefanttyget. Trist bara att alla stoff o stils trikåtyg är så tunna!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!